Gdynia to Arka, Arka to Gdynia. Przepiękne miasto słynące z bliskości morza i marzeń jego mieszkańców – również tych koszykarskich. Na przełomie lat 2009-2010 realizowaliśmy je w wielkiej Eurolidze, na skalę absolutnie nieporównywalną i nieosiągalną w historii Polskiej Ligi Koszykówki. 9 tytułów mistrza kraju, łącznie 13 medali, 4 Puchary Polski i kapitalne występy na arenie międzynarodowej. Klub budowany od podstaw, pielęgnujący tradycje zainicjowane w 1995 roku.
Przeżywaliśmy wspólnie chwile zarówno wspaniałe, jak i te wiążące się z niekoniecznie przyjemnymi wspomnieniami. Każda z nich była dla nas cennym doświadczeniem. Koniec okresu mistrzowskiego, mówiąc wprost: abdykacja króla, rozpoczęła kolejny etap funkcjonowania Klubu – skoncentrowany na szkoleniu zdolnej młodzieży, rozbudowy struktur akademii i stopniowym wprowadzaniu na ekstraklasowe parkiety zawodników utożsamiających się z Gdynią. Lata 2016-2018 walki o podium nie przyniosły, jednak za miarę sukcesu nie braliśmy medali a rozwój każdego poszczególnego gracza. Podobny kierunek planujemy obrać w nadchodzącym sezonie.
Co łączy wszystkie te wydarzenia i jednocześnie im towarzyszyło? Klubowe logo, które w kosmetycznie modyfikowanej formie stało się elementem powszechnie kojarzonym z gdyńską koszykówką. Podziwiali je kibice w całym kraju, a także z daleko oddalonych zakątków Europy – włączając wybitnych koszykarzy oraz trenerów.
Przez lata wyznawaliśmy utartą już zasadę: geniusz tkwi w prostocie. Czasy się jednak zmieniają, a my – jako Klub – chcemy podążać za panującymi na świecie trendami. Zmieniamy się dla Was, ale pamiętamy o naszej tożsamości.
– Tworząc znak drużyny Arka Gdynia chcieliśmy połączyć tradycję z nowoczesnością, dlatego jako jeden z motywów wykorzystaliśmy miecz, który pojawia się w herbie miasta. Symbolizuje on męstwo i odwagę, co w kontekście drużyny wydało nam się strzałem w dziesiątkę. Do tego dołożyliśmy symbol tej dyscypliny sportu: piłkę do kosza – mówi Piotr Jakubowski, autor nowego herbu, dyrektor kreatywny Just For Sport Sp. z o.o.
Drodzy kibice: pamiętajcie, że zmieniamy się dla Was. Chcemy podkreślić to skąd pochodzimy i dla jakiego miasta rywalizujemy na najwyższym krajowym szczeblu. Gdynia to Arka, Arka to Gdynia. Wasza Arka!